امیدوارکننده‌ترین رشته در مداخلات پیشگیرانه، درمان و توانمندسازی «مددکاری اجتماعی» است

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در نخستین وبینار ملی مددکاری اجتماعی و تغییرات اقلیمی، گفت: تغییرات اقلیمی یک فرآیند و موضوع اجتماعی است که با مداخلات صحیح پیشگیرانه، درمان و توانمندسازی باید قابلیت کاهش اثر و کنترل آثار سوء را داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «محمد نصیری» معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در نخستین وبینار ملی مددکاری اجتماعی و تغییرات اقلیمی، با بیان اینکه بیشترین مداخله در دهه گذشته ناشی از حوادث طبیعی بوده است، گفت: سال جاری ۲ حادثه خشکسالی اصفهان و مدیریت آب خوزستان جریان‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... را تحت تاثیر خود قرار داد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تغییرات اقلیمی را یک فرآیند و موضوع اجتماعی معرفی کرد و افزود: این مهم با مداخلات صحیح پیشگیرانه، درمان و توانمندسازی باید قابلیت کاهش اثر و کنترل آثار سوء را داشته باشد.

وی با اشاره به آمار حاشیه‌نشینی از سنوات گذشته تاکنون، اعلام کرد: در بررسی علل، مقوله مهاجرت مطرح شد بطوری که بزرگترین پهنه در مهاجرت جنوب شرق و بزرگترین پهنه پذیرش استان‌های شمالی کشور بودند.

نصیری، با طرح این سوال که آیا سازمان بهزیستی کشور به عنوان خواستگاه مددکاری اجتماعی اقدامی در حوزه محیط زیست یا تغییرات اقلیمی انجام داده‌ است؟، پاسخ داد: نشست ملی مددکاری اجتماعی و تغییرات اقلیمی تلنگری است که بدانیم امیدوارکننده‌ترین رشته در مداخلات پیشگیرانه، درمان و توانمندسازی، مددکاری اجتماعی است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه باید به مهمترین ابزار(مددکاری اجتماعی) تجهیز شویم، در پایان یادآور شد: اکنون باید درخصوص حاشیه‌نشینی، زن سرپرست خانوار، فقر مطلق و دیگر حوزه‌های اجتماعی سخن بگوییم و مطالبه‌گر باشیم تا کاهش مخاطرات را شاهد باشیم.

اسعدی: با مددکاری اجتماعی و مسئله تغییرات اقلیمی در راستای گسترش عدالت اجتماعی گام برمی‌داریم

«نرجس خاتون اسعدی خلیلی» سرپرست دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور نیز، اظهار کرد: تغییرات اقلیمی و کاهش نزولات آسمانی از عوامل جهت‌دهنده تغییرات اقلیمی هستند؛ ایران هم در کمربند خشک زمین قرار دارد، این موضوع هم مزید بر علت شده و تغییرات را ملموس‌تر می‌کند. تغییرات اقلیمی در ۴ سده اخیر سبب شده بسیاری از مناطق نیمه‌خشک به خشک تبدیل شوند. بدون شک، تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان‌ها اثرگذار است و باید مورد توجه قرار گیرد؛ لذا تلاش می‌کنیم با توجه به مددکاری اجتماعی و مسئله تغییرات اقلیمی در جهت گسترش عدالت اجتماعی گام برداریم.

یادآوری می‌شود؛ وبینار علمی تخصصی مددکاری اجتماعی و تغییرات اقلیمی به مناسبت روز مددکاری اجتماعی با حضور دکتر «زهرا تقی‌زاده» رئیس جهاددانشگاهی واحد الزهرا، «ابوالفضل پرپنجی» مدیرکل کمیته امداد استان تهران و جمعی از اساتید دانشگاه و محققان با همکاری سازمان بهزیستی کشور و جهاد دانشگاهی واحد الزهرا برگزار شد.

کد خبر 53800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =